Wednesday, November 23, 2011

Ilmu Setan

Sekarang ramai yang claim dia boleh mengubat orang. Upahnya pun boleh tahan mahal. Mengubat menggunakan ilmu yang dia dapat dari mana ntah.

Doktor aliran sains dan teknoloji juga pernah mengusulkan kepada seorang rakan agar berikhtiar dengan perubatan tradisional apabila rakan saya merungut sakit tapi tiada apa yang dapat doktor itu kesan.

Macamana ni?

Pernah orang bijak pandai cakap pada saya jika pengerasnya tidak bukan2 dan jumlah nya ikhlas, mungkin itu bomoh yg ok. Malah mengikut katanya lagi pengeras itu akan bomoh itu sedekahkan pula kepada mereka yang memerlukan.

Masa saya bersekolah menengah, saya amat kurus hinggakan mak saya naik risau lalu meminta seorang saudara bau-bau bacang yang juga jiran saya untuk menilik apa masalah saya. Kononnya saudara saya itu boleh mengubat. Lepas dia picit badan saya sana-sini, dia kata saya hisap dadah.

Saya malas nak cakap banyak sebab saya bukannya hisap dadah. Lagi pun, saya malas juga nak bukak cerita yang saudara saya itu selalu saya nampak berjudi mesin haram dikedai mesin kuda dan jackpot berhampiran rumah saya.

Saudara bau-bau bacang saya tu bawa motor virago 250cc. Motor dia pelik skit kerana enjin tidak start pakai 'kick-start' atau kunci. Motor dia start pakai remote. Macam remote kereta.

Ek ellehhh...

2 comments:

  1. polis pon suruh kencing dalam botol dulu..dia stedi ja pakai picit picit

    ek ellehhh

    ReplyDelete
  2. stedi pakcik nih..

    bomoh kalau jampi2 hantu setan tak payah lah. takut ganggu akidah

    ReplyDelete