Thursday, December 08, 2011

Ekspedisi Mockba



Saya pernah berpeluang ke Mockba pada tahun 2001. Berlepas dari KLIA jam 12 tengah malam kalau tak silap saya. Setibanya saya di KLIA jam 9.30pm, saya lihat ramai mat saleh menangis kehulu-kehilir. Di hadapan TV, orang bersesak-sesak untuk menyaksikan kapalterbang melanggar World Trade Center di NY.

Yer, tarikh berlepas saya ialah 11 September 2001.

Saya bersama delegasi dari MDC (kini MDeC) harus ke Mockba atas urusan apa ntah, saya tak ingat. Mulanya saya tak nak pergi kerana duit dalam bank ada RM1000 sahaja tapi kerana dipaksa oleh orang atasan MDC, saya pasrah. Tiket dan hotel mereka bayar. Saya cuma bawa wang poket. RM1000 cukuplah.

Setelah mengetahui banyak kapalterbang terkandas di NY dan melarat sampai ke Eropah, delegasi kami jadi panik. Ketua kami mengambil keputusan untuk pergi juga ke Mockba kerana dia tak pernah pergi Russia. Fine.

Kapalterbang kami berlepas dengan tenang pada malam itu menuju Zurich.

... bersambung

2 comments: