Wednesday, March 14, 2012

Jam Tangan


Sehingga kini saya masih belum dapat memiliki jam tangan jenama Rolex Submariner idaman saya seperti didalam gambar diatas.

Beberapa orang sahabat saya yang rezekinya murah dan mampu untuk membeli jam tangan mewah sering berkata bahawa Rolex jam tangan orang tua. Saya peduli apa.

Bagi saya memiliki jam tangan berharga lebih menguntungkan dari membeli kereta yang mahal. Jam tangan berharga boleh diwarisi turun temurun dan harganya makin meningkat tetapi kereta? Cukup 5 tahun, macam tin bergerak. Lebih-lebih lagi kereta Proton.

Ada juga seorang sahabat saya yang telah membeli jam tangan Franck Muller Crazy Hours. Tapi saya rasa jam tangan itu terlalu gila babi. Dengan nombor yang tidak tersusun dan boleh mengelirukan anda, ianya tak lawa.



Buat masa ini rezeki saya cukup untuk makan dan minum serta tempat berlindung dari panas dan hujan untuk anak dan isteri. Belum mampu untuk beli jam tangan macam ini. Namun yang lebih penting ialah rezeki saya itu rezeki halal dan kami sekeluarga masih sihat walafiat.

1 comment: