Monday, July 30, 2012

Illuminati

Saya ada seorang sahabat yang suatu ketika dahulu sangat gemar mendalami kegiatan illuminati, freemasonry, zionism dan bebenda yang berkaitan dengan yahudi. Ketika itu orang melayu dihubungkan dengan internet hanya melalui modem. Modem paling power ialah US Robotics V.92. Apabila anda mendial ISP samada Jaring atau TMNET, modem akan berbunyi, "toing, toing, tetetoing, toing, berrzzkkkk, toing". Antara TMNET dan Jaring, bunyi toing toing nya agak berbeza tetapi ia masih bunyi yang sangat indah.




Anyway, sahabat saya itu akan membaca setiap laman web yang berkaitan dengan perkara diatas. Siapa mereka, apa agenda mereka, dimana mereka dan sebagainya. Mana-mana dokumen yang boleh dia muat-turun, dia akan muat-turun. Kadang-kadang sehingga berejam-jam hanya untuk satu article bersaiz 15MB. Tapi dek kerana suka dan sifat ingin tahu yang membuak-buak, dia cekal. Dulu tiada wikipedia.

Disuatu hari yang indah, dizaman yang amat susah untuk menjadi salesman Perodua kerana komisyen jual kereta Kancil sahaja boleh mencecah RM30,000 sebulan menjadikan profession itu sangat digemari mat rempit, sahabat saya tadi telah menerima sepucuk surat beralamatkan rumahnya dari Amerika Syarikat yang tiada mengandungi apa-apa selain dari sekeping duit satu (1) USDollar. Mulai dari saat itu, dia berhenti mendalami perkara berkenaan illuminati lagi.

2 comments:

  1. wah.. tetiba dapat USD1? btol ke ni?... scary..

    ReplyDelete
  2. Yer betol. Nanti saya cuba dapatkan gambar duit yang dihantar itu. Dia kata, masih dalam simpanan dia.

    ReplyDelete