Wednesday, March 07, 2012

Pediatrician

Dua tahun sudah, saya punya entri cerita pasal susu.

Kepada mereka yang tak sudi membaca link diatas, ia mengisahkan tentang betapa pentingnya susu bayi kepada ibubapa kerana tanpa susu jenis ini telinga ibubapa boleh menjadi bingit dan jiwa mereka jadi tak tenteram bila bayi mula meraung kelaparan. Justeru itu memahami akan kepentingan susu bayi saya berhasrat jika diberikan peluang memilih, untuk memonopoli industri ini.

Jika masih diberi peluang untuk menambah industri yang ingin saya monopoli, saya inginkan hak membuka klinik untuk bayi dan kanak-kanak diseluruh Malaysia.



Kaya, kaya, kaya.

3 comments:

  1. Saya sanggup beli susu anak2 saya di Kedai Ree Fatt nun di Pekan Razaki Ipoh sana sebab regernya RM3 lebih murah drp KL. Setiap kali beli, saya akan beli 5 tong sekali. Walauupun terpaksa memandu ratusan kilometer untuk itu, kami sanggup. Lagipun ada sebab selalu kena balik Ipoh kekekekeke.

    wiz

    ReplyDelete
  2. parent yang baru mengandung anak pertama memang eksited nak scan baby, kalau boleh sebulan sekali, scan saja dah rm 80, kalau KPJ Ipoh.

    anak demam sikit dah hantar klinik

    anak batuk sikit hantar jugak

    vaccination lagi...eh, topic vaccination ni kalau bro ulas buat entry pun king jugak, sebab dari pembacaan saya, dan praktikaliti pemantauan pada anak saya, macam pelik ja.

    BCG disuntik pada baby di awal kelahiran, tapi Tuberculosis masih meningkat. Vaccine campak pun cucuk jugak, tapi rata2 baby semua masih kena campak.

    ada negara maju yang mmg dah tak buat vaccine ni. aku syak ini semua kes illuminati...keh keh keh...

    memang untung..

    ReplyDelete