Wednesday, October 31, 2012

Menangkap Cahaya

Saya amat gemarkan fotografi. Pengalaman dan memori yang ditangkap oleh lensa sering berjaya membuatkan saya tersengih sendirian tatkala melayari koleksi foto-foto ini. Tak kesah lah gambar yang saya ambil ataupun gambar yang orang lain ambil. Saya tidak prejudis apabila berbicara tentang fotografi.

Fotografi hanyalah teknik merekodkan cahaya yang akan dipantulkan masuk kemata kita. Jadi tak kiralah sports, portrait, landscape atau wildlife photography. Saya suka semua. Pokoknya, mampu dengan tidak mampu sahaja.


Foto diatas ditangkap oleh seorang kawan yang sangat suka masuk hutan dan ambil gambar wildlife, burung khususnya. Dalam facebook dia ada beratus gambar burung. Untunglah dia kerana mampu nak beli lensa 300mm dan 500mm yang besar macam bazooka.

Kepada yang gemarkan foto sebegini, lawati lah facebook beliau (klik sini). nama dia Johari tapi mesra dipanggil MatJo. Dia seorang yang baik.

No comments:

Post a Comment