Tuesday, August 17, 2010

Cikgu Sekolah Yang Radikal & Masih Radikal

Waktu gua di maktab dulu, ada dua (2) ekor cikgu baru ditempatkan di maktab gua. Masa tu gua ada jerawat lagi. Waktu tu gua mana reti nak jaga muka dan basuh pakai sabun khas. Maklumlah, budak. Harap kat "clearasil" aje lah, tapi itu pun gagal. Gua rasa "clearasil" ni produk menipu dan mengaut keuntungan dari golongan yang desperado macam gua dulu. Perfume pun gua tak berapa reti nak mengayakan dan nak spray kat mana. Satu badan gua spray. Nasib baik perfume tu kutu sebelah katil yang punya.

Dua (2) ekor cikgu baru ni sangat radikal dari aspek guru-guru dan menjadi guru. Mujurlah diorang dua ekor ni husband-wife. Kalau tidak, havoc juga yer?

Si laki2 ajar english dan perkara-perkara yang memanaskan hati guru ugama a.k.a uztad seperti menyanyi dan main alat muzik irama sukahati mak bapak kita. Yes, gua suka. Si wifey ajar english sahaja. Cuma zaman tu, dia kategori ziela jalil la. Hmmm, kecik skit dari ziela jalil kut. Yes, yang ni gua paling suka.

Berbalik kepada isu cikgu english dan cikgu ugama. Depa ni tak boleh ada dalam satu bilik. Gua tak faham apa masalah diorang tu. Macam kucing liar jumpa kucing jinak pakai rantai leher bedazzled. Gua taktau lah kalau cikgu english dan cikgu ugama sekolah luorang laki-bini pulak. Harus diingat, tatkala itu gua bersekolah asrama penuh. Kalau cikgu sekolah balik hari, lain kut.

Sekarang, si laki2 lecturer kat U mana ntah dalam dunia yang fana ni dan wifey mungkin dah jadi full-time wifey sebab gua tengok facebook dia asik gambar bersantai aje. Kalau masih mengguru, takde masa nak bersantai inikan pula nak bergambar posing santai.

Gua rasa semua orang ada perasaan yang sama iaitu, bulan puasa memang syok layan photo member2 dalam facebook. Oleh itu, gua pun melayankan photo album cikgu laki2 radikal. Illustrasi dibawah gua amik dari photo album dia dan gua telah "crop" sewenang-wenangnya. Best.



Benda alah kat atas ni part of research paper dia on education. Ada nampak macam art?

Lagi illustrasi gua cedok dari photo album beliau.



Gua rasa kalau uztad maktab gua tengok tesis yg cikgu radikal gua ni sedang bikin sekarang, mesti dia kata "auzubillah hi minash syaitonirrojim".

Walaupun lu ada PHD, lu tetap Cikgu Azly Abdul Rahman pada gua. Gua taktau bila masa lu boleh tulis semua benda yang ada dalam blog lu dan pada masa yang sama layan wifey, jadi lecturer, goreng ayam, login facebook/blogspot serta layan TeeWee. Gua nak buat nota research macam dalam gambar kat atas tu aje dah makan 4 bulan. Kalau lu bukukan semua benda yang lu tulis, gua rasa boleh buat library sendiri besar Masjid Wilayah kut.

Cikgu, salute.

No comments:

Post a Comment