Thursday, December 16, 2010

RM10 juta ringgit

Kadang2 saya mimpi kena kejar dengan hantu. Mulut cuba nak baca ayat suci Al-Quran tapi sebab diri dalam tidor, lidah jadi tersekat-sekat. Nak baca "Bismillah..." jadi "ouukk, oukkk, ouukkk". Bila terjaga, hati berdebar2 dan tengkok berpeluh. Pelik kan?

Ada juga saya mimpi jadi orang kaya. Yang hairannya, dalam mimpi tu bukan betol2 nampak duit dalam akaun bank berjuta. Cuma dalam mimpi tu saya tahu saya orang kaya sebab pakai kereta mewah dan rumah serba mewah. Tapi bila terbangun, perasaan diri tu kaya terus hilang. Mungkin perasaan yang ada dalam diri beberapa saat sebelum terjaga dari tidor tu lah perasaan saya kalau dalam bank memang ada duit RM10juta ringgit. Sebab nak merasa dalam kehidupan realiti, lambat lagi kut.

Alang2 berangan, baik berangan ada 3 trillion US dollar dalam akaun bank! Bahlol betol.

No comments:

Post a Comment