Wednesday, May 18, 2011

Bangkai

Saya pernah naik MRT di Singapura. Saya dapat tempat duduk selepas seperti biasa berusaha keras siku orang lain.

Sedang saya sebok buat muka berlagak kerana dapat tempat duduk, tiba2 naik seorang minah yang agak gempal dan berdiri pegang railing depan saya.

Umur dia mungkin dalam 20an lah. Saya rasa dia kuat minum arak sebab perut dia buncit kedepan macam bunting 6 bulan. Saya amat pasti dia bukan bunting sebab pusatnya tak membujal dan mukanya takde seri awek bunting malah sebu aje muka dia. Tindik pun banyak. Pendek kata, "horrific".

Yang menarik perhatian saya bukanlah perutnya yang buncit itu tetapi pakaian dibadannya. Jeans paddle-pusher ketat low-cut, baju pun ketat, body-hugging dan nampak pusat. "Bangkai..", detik hati saya.

Saya jadi tak lalu nak mengadap perut buncit minah itu lalu terus berdiri sambil tersenyum memberinya duduk. Dia tak balas senyum saya pun. "Bangkai..", detik hati saya lagi.

Kalau nak berfesyen pun adik-adik, ukurlah baju dibadan sendiri. Jangan jadi bangkai.

No comments:

Post a Comment