Friday, June 25, 2010

Round-A-Bout

Petang kelmarin berlaku satu perlanggaran maut yang membabitkan sebuah motor dan kereta berhampiran rumah gua. Jiran gua berbangsa cina yang bagitau. Sebenarnya jiran gua pun tak menyaksikan perlanggaran tu secara 1st hand. Dia dengar dari kawan dia yang berada di tempat kejadian.

Wife jiran gua ni memang suka bercerita maka ramai lah kawan di area rumah gua dan dia agak CNN. Sebaik saja perlanggaran berlaku, kawan dia terus call wife jiran gua ni untuk CNN. Mungkin kerana dia mau jiran gua ni berhati-hati naik motor.

Perempuan macam tu lah, suka kepochi.

Gua bukan nak cerita pasal kepochi atau pasal jiran gua. Itu intro gua pada cerita yang akan gua ceritakan, sekarang.

Masa gua belajar memandu kereta dahulu, gua memang ngeri nak tempuh round-a-bout. Tak tau lah kenapa. Mungkin kerana gua tak berapa gemar menyentelkan kereta untuk masuk laluan round-a-bout. Nak-nak bila trafik di bulatan sedang heavy. Gua sanggup pusing 10km lalu jalan lain semata-mata untuk elak bulatan. Jalan yang lampu isyarat lereng bukit pun gua ngeri juga tapi tahap kengerian itu jatuh nombor dua.





Perlanggaran maut yang gua ceritakan awal tadi berlaku di bulatan. Round-a-bout gua memang tak suka.

2 comments:

  1. knp x suke? best pe round a bout hehe

    ReplyDelete
  2. gua roundabout ok. tapi masa mula² bawak keta 11 tahun dulu, gua paling takut drive masa ujan lebat. bila start ujan je, gua benti keta suh bapak gua drive. ada skali gua tengah drive kat laluan lintas yang jam teruk nak mati, ujan lebat tetiba. gua tak leh benti keta. gua drive sorang². gua panik. lantas gua menangis sambil drive mengesot.

    tapi skarang. TIDAK LAAAGGGIIIIKKKKK...

    hik.

    ReplyDelete