Thursday, September 16, 2010

Kutu Berwawasan

Lepas raya, gua sambung jadi kutu. Gua rasa jadi kutu ni tak salah jika kita menjadi kutu yg berakhlak mulia. Lagi pun kutu juga makhluk tuhan.

Tepat jam 12.15 malam hingga 2 pagi tadi, gua bersidang dengan kutu cawangan AU2 dan AU5 di mamak dekat rumah gua. Mereka kutu yang berwawasan walaupun rupa tak hensem. "You can't have them all.." Ye dak?

Salah satu agenda perbincangan kami ialah santau. Zaman moden ni makin galak kes santau-menyantau. Rakan abang kepada abang ipar gua meninggal seminggu sebelum raya baru ni akibat di"buat" orang. Arwah tersiksa selama 5 tahun sebelum menemui ajal. Kasihan betol. Teringat kata2 abang kepada abang ipar gua tu, "puas lah hati orang yang menyantau tu..". Puas ke?

Dimana moral mereka yang gemar menyantau ni? Zaman dulu, tak puas hati boleh bersilat dan bertikam depan-depan. Berani dan kental. Sekarang? Gua samakan penyantau dengan askar amerika. Masing2 menyorok di tempat yang jauh tapi hantar peluru berpandu ke sasaran. Semoga tuhan lindungi kita dan mereka yang kita sayang dari perbuatan yang keji dan terkutuk ini.

Gua juga berharap agar selain dari santau angin dan santau makan, janganlah ada santau cyber. Memang gua berhenti layan internet lagi dah. Ngeri wey.

2 comments:

  1. huhu kalau ada santau cyber aku pun benti gak hehe

    tu la psl manusia ni ntah apsal busuk ati sgt sampai seksa org lain mcm tu haihh

    ReplyDelete
  2. gua kalau nak santau gua santau bank negara tu jer...suruh transfer duit dlm ac gua pun bagus ye dak..

    ReplyDelete