Wednesday, March 30, 2011

Bila Saya Tenung Mata Anak Saya

Semua orang sayangkan anak mereka, ibu-bapa mereka dan saudara-mara serta sahabat handai mereka. Kasih sayang yang dimaksudkan ialah agar keamanan, kedamaian serta ketenteraman dimana juga mereka berada.

Bila saya tenung mata anak saya, perasaan kasih dan sayang ini bukan sahaja akan merangkumi semua apa yang telah saya sebut diatas malah lebih lagi hingga tak terkata oleh lidah ini.

Tetapi apakah keadaan dan situasi yang akan beliau hadapi tatkala saya sudah tiada nanti? Tatkala ekonomi Amerika Syarikat yang semakin merudum dan peralihan kuasa paling besar didunia akan bertukar tangan dari Amerika ke Israel pula. Di waktu selepas peralihan kuasa ini, orang Islam akan benar-benar tertekan. Bagaimanakah keadaan orang Islam amnya dan anak saya khususnya dikala itu nanti?

Imran Hosien ialah seorang pendakwah Islam yang agak pakar dalam ilmu tentang kedatangan Al-Masih Dajjal dan perkara-perkara yang berkaitan dengannya. Satu hari ni saya mendengar syarahan-syarahan beliau.



Saya akan cuba membesarkan anak saya dalam suasana Islam yang baik dan akan melatih dia supaya menjadi seorang lelaki Islam yang sejati dalam mempertahankan agamanya.

Gagah dan beranilah kamu bila dewasa kelak wahai Adam, anakku.

No comments:

Post a Comment