Monday, February 20, 2012

Februari

Februari sudah semakin hampir ke penghujungnya. Seperti Januari, Februari juga mempunyai nilai-nilai romantik yang sangat tebal.

Mungkinkah kerana hari 'valentine'?

Mungkinkah kerana 29 haribulan hanya ada setelah 3 tahun menghilang justeru menimbulkan faktor "rindu" yang sedikit aneh?

Saya tidak pernah merayakan hari 'valentine' bukan kerana saya tak mahu tetapi saya pun takde makwe sehinggalah saya dah matang. Bila dah matang, mana ada masa nak kasi-kasi bunga. Itu perbuatan yang sungguh 'lame'. Malah lelaki yang kalau dah mula kasi bunga ketika umur dah lanjut, mesti dianggap ada buat salah disisi isteri/makwe.

Kini, umum sudah tahu bahawa ada fatwa yang mengatakan merayakan hari 'valentine' tu haram. Jadi saya pun takdelah kasi bunga pada isteri di hari 'valentine'.

Cumanya, 14 Februari ialah tarikh saya pertama kali berdating dengan isteri saya. Oleh itu, saya akan bawa dia keluar berdating setiap kali 14 Februari tiba.


Through good and bad times.

2 comments: