Thursday, June 17, 2010

Genggaman Erat Kasih Sayang

Mak mentua gua ada di umah gua untuk jaga wife gua dalam pantang. Dia seorang yang baik. Gua bersyukur dapat mentua macam ni. Mereka2 yang tak bernasib baik dapat mentua macam cerita P.Ramlee tu. Old witch!

Waktu mentua gua sedang "bagel-bagel" anak gua, dia kata "budak2 yang lahir operate ni masa dalam pantang, jari jemarinya tak menggenggam macam penumbuk." Gua tak berapa faham maksud mentua gua.

"Bayi yang lahir normal, diorang genggam jari2 dan kepit depan dada masa nak keluar. Cerita orang tua tua, genggaman tu satu perjanjian dengan tuhan. Kalau bayi tu sanggup terima perjanjian tu, baru genggaman tu terurai", tambah mentua gua lagi. Gua mula faham.

Walau apa pun cerita orang tua2, fikiran gua rasa yang genggaman tu perlu masa nak lahir normal. Kalau tak, tersentil jari bayi tu kat G-spot mak dia masa lahir, tak jadi melahirkan la pulak ye dak? Keh keh keh.

Begitulah pengasih dan penyayangnya Tuhan pada kita. Dari saat kita hanya segumpal darah, kita belajar makan lalu membesar hinggalah kita dibaluti sehelai kain putih, Tuhan senantiasa memberikan kita rezeki.

Alhamdullillahirrabbilalamin.

1 comment: