Saturday, October 29, 2011

India Carwash

Di kala ini saya sedang menunggu kereta saya habis dicuci di carwash. Saya memang malas nak cuci kereta sendiri. Rumah saya kecik jadi kalau saya basuh kereta, air cucian itu akan mengalir ke luar dan melecakkan depan rumah jiran saya pula. Bising jiran saya nanti.

Sebelum saya menaip entri ini, saya minum nescafe tarik dan makan roti bakar satu set. Menghabiskan air dan roti itu pun makan masa juga. Saya agak, dalam 30 minit lah.

Usai bayar mamak, saya ke carwash disebelah mamak tempat saya melepek. Kereta saya baru sahaja disapu dengan sabun buih. Belum dibilas dengan air pun. Saya pandang jam, dah 45 minit berlalu sejak saya sangkutkan kunci kereta ber keychain kan Liverpool FC.

"India carwash ni dah melampau!", hati saya memberontak. Terus saya marahkan india tokey carwash. Macam2 alasan dia bagi. Saya renung tajam mata tokeh india tu sampai dia buat2 lap kereta saya.

Elok saya bergaduh dengan india carwash dari bergaduh dengan jiran.

Kan?

***

"8 ringgit boss". India carwash minta duit upah cuci. Saya pusing2 kereta dan nampak satu tompok kecil yang belum dilap. Betul2 atas lampu depan kereta. Saya tenung tempat tu lama2. India itu datang dan menggelap tompok air tanpa disuruh.

Saya pusing lagi. Bila berhenti saya hulur 10 ringgit pada india itu sambil cakap, "keep the change". Dia menyeringai tersengih. Saya tersenyum.

3 comments:

  1. alahai, aku buat scan reading sebelum baca throughly entry ni. aku jumpa word liverpool terus turned off.

    Ps, mood tak baik Chelsea kena hentam smalam, dan game lalu.

    ReplyDelete
  2. alahai, terlupa "o" dalam throughly pulak.

    ReplyDelete
  3. Haha.. Rilek la darus. Its only a game.

    ReplyDelete