Saturday, March 13, 2010

Boo Aaa Yah

Kawe di koto baghu, ibunegeri kelate. Saing wife kawe nikoh esok. Hujey renya2 mulo dari guo musey sapa koto baghu. Lepah tuey guru nik azih semaye hajak kelmarin, hujey tok berenti. Sebelum tu, panah laaaa. Kelah tuey guru nih wey. Padey la BN fail di sini tohok buey daley sunga.

Orang2 pantai timur ni kebanyakkannya kuat berkelahi. Orang utara suka buat lawak jenaka. Orang selatan kuat eksyen. Orang wilayah tengah, perangai campur2 senonoh dan tak senonoh. Gua refer pada yang laki2 lah. Yang pompuan semua daerah dalam malaya ni ayu belaka.

Sebelum ke majlis esok, gua and wife akan singgah di rantau panjang membeli dan seterusnya membelah dompet gua. Dengar kabar "toto" kat situ murah sangat. Padahal "toto" dah belana (cakap kelantan bermaksud banyak tak ingat) kat rumah.

Di kelantan orang2nya cakap style jerman. Kalau lu tak biasa, lu boleh sesat. Masalahnya, diorang pun tak paham apa lu cakap. Tapi masalah kecil aje tu. Bukannya lu kena hukum bunuh sebab tak faham. Boleh bagi salam dalam loghat kelantan pun dah ok.

Gua suka orang kelantan kerana mereka suka meniaga. 95peratus kedai orang melayu. Gua lahir kat negeri yang ibukotanya 99.99 peratus orang asing yang operate dan kita orang melayu tak abih-abih dok Boo Aaa Yah (berbual sahaja, loghat orang kelantan).

4 comments:

  1. psl pe yg dok belah selatan eksen? sbb dok dkt dgn singapore ke ekeke..
    umah aku toto satu pun x dek sedekah satu bley haha

    ReplyDelete
  2. ha tu nak tanya mende yang sama cam miss.

    APESAL LU CAKAP ORANG SELATAN EKSEN?!!! gua eksen ke???

    *sentap lagik*

    *wah sakit jantung lama² manjang nak sentap je kan*

    ReplyDelete
  3. Biola: usaha nak beli toto tu menjangkaui batas kemanusiaan susahnya. Lu nak beli pun gua tak jual dah.

    Gayah: kan gua dah kata, statement gua refer to yg laki aje. Awek malaya semua ayu. Baca pakai mata aje lu ni. Gua piat telinga kang baru tau.

    ReplyDelete
  4. owh.

    *pipi kemerah-merahan tahan paiseh*

    *slow je angkat jari klik X*

    ReplyDelete