Friday, March 26, 2010

Piaggio X9 250

Lepas pekena nasi kandar D'kayu tesco the curve malam tadi, gua balik bukak TV dan borak skit2 dengan wife lalu terus tertido. Kari nasi kandar memang ubat tido yang paling keras. Gua nak syorkan pada kerajaan supaya mewajibkan preskripsi doktor sebelum boleh makan itu kari.

Mengapakah ramai pegguna motosikal di malaya ni jarang utamakan keselamatan gua tak faham. Waktu pulang tadi ada sekor mat motor dan minah bonceng ekor kereta gua pada kelajuan cahaya dalam keadaan motor yang tiada lampu depan. Cuma mengharapkan lampu signalnya yang lip-lap dan juga agar pemandu kereta lain perasan motor mereka yang tak berapa nak jelas kelihatan macam anak bulan puasa. Kalau dah tahu lampu rosak, jangan lah bawa motor macam syaitan. Tapi pada kelajuan cahaya?

Mahal sangatkah harga seketol lampu depan motor?

Bukan motor harley atau ducati model terkini yang gua bincangkan tetapi motor kapcai. Murah sungguh harga nyawa mat dan minah motor tadi. Gua nak beli 3-4 ekor orang jenis ni untuk gua jadikan hamba sahaya cuci lantai, baju, kereta dan hamba ikut gua kemana-mana macam bodyguard. Bantu boost ego dan imej gua juga..

Jangan salah faham, gua pun ada motor dan gua tidak akan rider motor gua selagi suis signal gua tak repair. Inikan pula lampu depan. Gua juga tak kan rider motor gua yang tersadai depan rumah selagi gua tak overhaul engine yang dah masuk air 6 bulan lepas sebab mahal sangat sparepartnya der.

Gua rindu X9 gua.

2 comments:

  1. btol2 setuju berani mati dorang nih..lg2 jln2 gelap..giler bahaya..kalo terlanggar dorang? sape susah? menyusahkn org betol !!

    ReplyDelete
  2. biola, bukan berani mati tapi bodoh nak mati.

    ReplyDelete