Tuesday, October 04, 2011

Majlis Bahagia

Sebagai seorang yang juga tidak makan gaji, saya rasa seorang peniaga mestilah bersedia untuk menghadapi masalah-masalah yang bakal diharungi dengan sifat sabar dan ikhlas. Pelanggan haruslah sentiasa diutamakan.

Kesilapan dan kekurangan apabila menjalankan sesuatu urusan itu pasti ada, walau bagaimana prihatin pun perancangannya.

Hujung minggu sudah, sahabat baik kepada isteri saya bertunang. Lokasi pertunangan itu dibuat dirumah kakak beliau. Lokasi yang comel dan cantik. Ia dihias kemas, sesuai dengan tema hari bahagia itu. Sofa dan karpet berwarna krim disulami dengan 'runner' emas serta langsir baru 'off-white' memang menawan.

Yang bertunang pun tak kurang hebatnya. Baju pertunangan putih bertatah manik dan "sequin" perak, bergemerlapan pada petang itu. Wajah si gadis berseri-seri seperti bidadari yang baru turun dari syurga lagaknya.

Khemah dengan warna yang mengikut tema serta berbumbung tajam bertujuan untuk meneduhkan para hadirin dari panas terik ketika makan tersergam indah dihadapan lokasi pertunangan.

Tapi 'catering' datang 1 jam lambat.

Jujur saya katakan kejadian itu memang salah 'caterer' tapi tuanrumah yang mulanya merah-merah muka marahkan mereka dalam talian, tenang ketika mereka sampai. Sekurang-kurangnya mereka datang dan terima amarah pelanggan. Baguslah.

Tahniah 'Lora'! Semoga pernikahan hujung tahun ini berjalan lancar, 'vogue' dan 'very the vass'.

3 comments:

  1. adam dah develop kemahiran apa en pakkordi?

    ReplyDelete
  2. Main bola, tido dan bangun pelok bola.

    ReplyDelete
  3. hahaha...sokong Liverpool aja belum!!

    ReplyDelete