Tuesday, March 09, 2010

Eventhough

Walaupun umum faham bahawa dibelakang tabir Academy Award di Hollywood yang berakhir semalam dikuasai sepenuhnya oleh yahudi, gua rasa ada mesej positif yang cuba disampaikan oleh kuasa besar dunia hiburan ini.

Walaupun anda berkulit gelap, rupa tak cantik dan seberat 200kg, kalau anda ada bakat anda boleh berjaya dan dapat pengiktirafan. Cumanya lu tak boleh jadi champion lah. Nak jadi champion di Hollywood, lu mesti keturunan israel atau berkulit putih atau lebih baik lagi kedua-duanya sekali.

Walaupun lu akan kata gua salah sebab ada minah nigger yang berlakon movie "precious" tu menang anugerah, harus diingat itu cuma anugerah pelakon pembantu.

Walaupun filem melayu ada yang berkos tinggi, kalau sistem bunyinya sebu dan mendatar serta "timing" suara pelakon tak sama dengan mulutnya yang kumat-kamit, gua akan tetap rasa macam kena tipu.

Walaupun yusof haslam tu dah kaya dan pakai pelakon yang cantik da bomb, gua tetap rasa citarasa beliau macam keropok lekor tak cukup ikan tepung lebih.

Walaupun gua dah berumur, gua rasa macam baru semalam gua akil baligh mimpi syok2.

4 comments:

  1. gua baru nak tengok Precious malam nih. mari tengok bes ke tak cite nih...

    ReplyDelete
  2. Gua kena beli dvd. Hurt locker pun mau beli gak.

    ReplyDelete
  3. keropok leko klu lebih tepung mmg x sedap tp cekodok pisang tepung kena lebih baru aku nk mkn hehe

    ReplyDelete