Thursday, March 04, 2010

Standby Nescafe

Luorang semua standby nescafe sebab gua nak bicara serius. Serius ibarat seekor burung helang yang terbang tinggi tapi fokus tajam pada mangsanya, seekor arnab tepi padang ragut luas yang melompat-lompat comel tanpa menyedari tak lama lagi dia akan jadi dinner helang. Gua helang tu, bukan arnab.

Lu harus hati hati dengan aksi aksi cute mr.bean dalam tv. Gua ada dengar cerita budak2 kecik sumbat benda2 pelik dalam lubang hidung dan telinga2 lepas layan program ni.

Juga, jangan terpedaya dengan movie cinta yang berakhir dengan riang ria air mata berlinangan tanda gembira kerana itu cuma cerita. Cerita yang memang mahu mengeksploitasikan kelemahan manusia yang secara semulajadi inginkan kebahagiaan, kekayaan, Diana Danielle (bagi yg laki), Norman Hakim (bagi pompuan dan pondan) serta kuasa.

Rambo dan pasukan bijak bestari dalam CSI tak pernah ada dalam realiti. Penyanyi AF suara biasa-biasa sahaja sebenarnya. Peserta Sehati Berdansa semua tak pandai menari dan finalis thebiggestloserasia memang semua dah kurus giler, dow (ada setengah blogger taip "dowh" atau "doh". Ringkasan perkataan bodoh untuk pemahaman mereka2 yang IQ < 5 macam gua).

Akhir sekali walau apa jadi, keluar darah dari dahi sekalipun, percayalah yang wrestling WWE atau gusti yang sewaktu dengannya adalah pembohongan semata-mata.

Gua masih seyes, serius. OK, sekarang minum nescafe lu tu. Baca Bismillah.

7 comments:

  1. bismillah..~tgh minum neskape nih hehe~

    ReplyDelete
  2. Tu lah mesej paling penting gua nak sampaikan.

    ReplyDelete
  3. cite pasal neskepe kan... aku teringat kisah aku terover hyper on pearl kacip fatimah.

    tried it once at a friend's house. liked the taste of it. bought the whole 30 packets and drank it like twice or thrice a day. by the 3rd day of having that, i was practically jumping around the office, talking gibberish, etc. since then, terus stop. sendiri letih over active siot.

    ReplyDelete
  4. gayah, lu cari lah channel nak flowkan keaktifan lu tu. Main skateboard ke.

    ReplyDelete
  5. aku mmg sokong part AF dgn SB tu... Perasan lebey sebenarnye.. yg jadik Hakim pun sama jugak perasan lebey

    ReplyDelete
  6. vedd, lu jgn bang. Nanti anak lu masuk AF baru lu tau.

    fikiran.. burger depan 7-eleven eh?

    ReplyDelete