Friday, July 08, 2011

Berita Baik Untuk Bayi 1-2 Tahun

Korang ni bayi ke?

Ada satu channel baru di Astro. Tak lah extremely baru tapi sejak early May 2011. Channel 618 BabyTV. Budak kecik punya baby. Bukan dewasa yang gelar diri dia baby. Okay?

Saya dan isteri sangat bersetuju dengan channel ini dan saya kesal kerana masih kurang content dari pihak kita.

Ketika Adam merengek dan channel ini dibuka, Adam akan diam dan layan. Sungguh mengujakan. Yang saya pasti ialah setiap adegan dalam babyTV mesti penuh warna-warni dan berlagu. Sebijik macam cerita dari negara India. Adakah ini menerangkan kenapa ramai orang dari sana perangai macam kanak-kanak?

Teringat saya akan satu bacaan yang menceritakan bahawa program kanak-kanak di Amerika harus ada kelulusan pakar kanak-kanak. Ini kerana takut bila tengok cerita yang bukan2, budak tu besar jadi samseng atau gay atau lebih teruk lagi, Paris Hilton.


Di Malaya ni ada ke pakar rujuk kanak-kanak yang menapis bahan untuk kanak2? Saya harap sangatlah bukan PERKASA atau Majlis Peguam yang tapis. Jahanam, jahanam.

Justeru itu wahai pembuat cerita kanak-kanak khususnya bayi 1-2 tahun, tunggu apa lagi?

No comments:

Post a Comment