Saturday, July 16, 2011

Ilmu Air

Air paip, saya tak analisa sebab kodi.

1) Air reverse osmosis (RO): RM0.20 seliter. (Beli di vending machine).

2) Air mineral spritzer: RM1.50 botol kecik.

3) Evian: RM3 sebotol kecik (saya agaklah).

Air RO, tak der mineral dan garam galian. Bahaya bila diminum terlalu banyak kerana ia akan sedut garam galian dari dalam badan kita. Ni air paling murah sebab takde khasiat. Nak minum jugak? Sila beli tablet mineral untuk dicampurkan kedalam air ini. Jenama ferrari atau proton tidak penting. Semua sama.

Spritzer datang dari air bawah tanah di Taiping, Perak. (Sila rujuk lokasi ambik air yang tertulis dibotol). Banyak khasiat dari mineral semulajadi dan bersih. Sederhana mahal. Beli di Cold Storage atau kedai yang sewaktu dengannya kalau nak yang pasti original. Original dan palsu, banyak bezanya.

Evian datang dari mata air di pergunungan Alps. Suci, bersih dan khasiat dari mineral yang amat tinggi. Air mineral yang paling power dan termahal dikedai 7-eleven setakat ini. Beli yang pasti original saja.

----------------

Air zam-zam korang nak letak mana? Air zam-zam lah air yang terpower sebenarnya. Minuman yang amat baik untuk kesihatan dan bila diteguk dapat pula pahala. Priceless.

2 comments:

  1. Ramai orang ambil air kat kaki bukit di kawasan Ulu yam.

    Saya dan keluarga minum air alkaline, sama seperti air bateri kereta.

    ReplyDelete
  2. Air bateri kereta tu air suling = air RO. Cuma you jangan minum air bateri kereta yang keluar dari bateri kereta. Boleh tercekik wizz.

    ReplyDelete