Monday, January 04, 2010

Cingaporeans

Apa masalah org org cina singapore (cingapore) ni?

Bila berborak sesama diorang, mesti cakap singlish.

"Eh, why laidet one?", "Pretty meh? Sure or not?" dan "I slap you, then you know." adalah beberapa contoh cakap2 diorang yang ntahapaapa.

Baik luorang cakap bahasa cina antara luorang lagi sesuai lah wey.

Makan ramai ramai tapi order kat kaunter sendiri2. Apalah salah lu pilih sorang taukeh antara lu, kasi duit dan place order. Taklah q jadi panjang macam batang hidung luorang.

Bila order kat kaunter, cakap english kat pelayan melayu yg gua pasti tak berapa cekap english. Pastu, buat melayu tu macam tak reti sebut A,B,C. Lu datang malaya takkan tak reti sepatah haram cakap melayu?

Time bayar, pakai duit seringgit dan syiling berguni2. Tak kesian org kaunter nak kena kira balik duit tu. Gua tau lah luorang tak mau simpan duit malaya, tapi agak2 lah.

Gua minta maap tapi gua rasa luorang memang babi.

5 comments:

  1. dorang babi sbb dorang byk mkn babi aku rasa hehe

    ReplyDelete
  2. walau apa pun lu tulis, wa sokong. deme memang babi!

    ReplyDelete
  3. mmg babi tonyok dieorang ni :D

    Chis ada blog sengap sengap!

    ReplyDelete