Friday, January 08, 2010

Buat Balik

Headquarters geng bas sekolah almost ready. Tunggu streamyx nak install dan kosmetik. Meniaga ni bukan satu urusan yang mudah. Kalau kita dilahirkan "seven-up" itu lain cerita.

Pengalaman meniaga gua dgn luorang mungkin berbeda, tapi gua pasti semua ada satu persamaan. Perasaan takut, gementar, tak pasti, teruja dan yakin tapi tidak. Semua perasaan ini bercampur baur menjadi satu, "meniaga".

Rasa macam terjun masuk perigi buta. Kalau ada air kat bawah, lu selamat tapi tu pun kalau lu boleh terapung selama mana yang perlu. Terapung sampai air hujan penuhkan perigi dan lu boleh melompat keluar gembira. Kalau takder air, "keleerrppeekkk.." jadi mangsa "meniaga".

Gua akan cuba sekali lagi (setelah banyak kali kelerrppeekk) untuk berjaya tapi patut gua tekankan dengan pisau bahawa perkataan "berjaya" tu pun sesuatu yang relatif. Ada orang kata brad pitt hensem tapi gua kata angelina jolie lagi hensem. Relatif.

"Yer, aku akan buat balik tapi dengan style yang berbeza, macam elvis", taip jari aku sambil dengar youtube lagu "WALK" oleh kumpulan gitar rancak kegemaran gua, Pantera, masa jadik student dulu.

3 comments:

  1. bebual pasal niaga ni bila lagi mau pi batam? kaki gua nak menggigil ni nak hisap rokok bawah heli pad...

    ReplyDelete
  2. Rig tu pun belum bertolak lagi. Ntahapa apa.

    ReplyDelete